خبرهای ویژه

» ایران » کتابنامه زن: فهرست کتابهای تألیف و ترجمه شده توسط بانوان (۱۳۷۴ – ۱۳۵۸)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 9:56

 کد خبر: 12323
 1004 بازدید

کتابنامه زن: فهرست کتابهای تألیف و ترجمه شده توسط بانوان (۱۳۷۴ – ۱۳۵۸)

تهیه و تنظیم: معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا (س). - تهران: دانشگاه الزهرا (س)، (چاپ اول): 342.1374 ص.

تهیه و تنظیم: معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا (س). – تهران: دانشگاه الزهرا (س)، (چاپ اول): ۳۴۲.۱۳۷۴ ص.

این کتاب در بردارنده مشخصات کتابشناختی ۳۰۱۲ مدخل از کتابهای تألیف یا ترجمه شده توسط زنان ایرانی طی سالهای ۱۳۵۸ تا پایان سال ۱۳۷۳ است. اطلاعات کتابشناختی داده شده برای این کتابها عبارت است از «عنوان کتاب، نام نویسنده، نام مترجم، مصحح و غیره، محل نشر، ناشر، نوبت چاپ و سال نشر». این اطلاعات به ترتیب سالهای نشر تقسیم بندی شده اند. فهرست کتابهای چاپ شده در موضوعهای علوم کتابداری، دین و فلسفه، روانشناسی، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم عملی، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و هنر را در برگرفته است. مشخصات کتابهای تألیف شده توسط زنان نویسنده در ارتباط با دفاع مقدس طی سالهای مذکور در فوق نیز در کتاب آمدها ست که با استفاده از فهرست موضوعی می توان به سهولت به مشخصات آنها دسترسی پیدا کرد.

نمایه مقالات منتشره پیرامون انقلاب اسلامی ایران (۱۳۷۷ تا ۱۳۵۷)

تدوین کنندگان شهرام اصغرنیاوند، فاطمه عبادی آق قلعه؛ برای کمیته پژوهش و مطالعات ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی. – تهران: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ نشر هماهنگ، (چاپ اول): ۶۲۷.۱۳۷۸ ص.

طراح روی جلد: احمد قلی زاده.

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Inoex [Index ] of the published papers on the Islamic

Revolution 1357 – 1377/1979 – 1998

شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه.

به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی.

کتاب حاضر شامل فهرستی از مقالات فارسی، پیرامون انقلاب اسلامی ایران و موضوعات وابسته است که بین سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۷ منتشر شده اند. مقاله ها به دوازده موضوع کلی در ارتباط با انقلاب اسلامی تقسیم شده اند؛ بدین قرار: «کلیات»، «ادارات، ارگانها و نهادها»،

«اجتماع»، «اقتصاد»، «بسیج»، «تاریخ»، «جنگ»، «دین»، «سیاست»، «فرهنگ»، «هنر» و «رسانه ها». تنظیم مقالات در هر موضوع بر اساس حروف الفبای عناوین مقالات انجام شده است. اطلاعات هر مقاله شامل: «عنوان مقاله، نام نویسنده یا نویسندگان، عنوان نشریه، شماره، جلد، سال نشر و شماره ی صفحه» است. در پایان کتاب نیز فهرست اعلام (فهرست الفبایی اشخاص و سازمانها) و فهرست نشریات (فهرست الفبایی عناوین نشریات نمایه شده) آمده است.

[ صفحه ۲۳]

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه