خبرهای ویژه

» ایران » شورای امنیت و جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران (تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران)

تاریخ انتشار : 1400/05/27 - 8:09

 کد خبر: 14064
 1080 بازدید

شورای امنیت و جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران (تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران)

مطالب این کتاب در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول حاوی بحثهای تئوریک و زیربنایی در مورد سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.

تألیف عباس هدایتی خمینی [برای] دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی.- تهران: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی، ۱۳۷۰. سیزده، ۳۲۹ ص.- (دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی: رساله ها؛ ۶).

عنوان روی جلد: شورای امنیت و جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران.

کتابنامه: ص ۳۲۹ – ۳۲۴؛ همچنین به صورت زیرنویس.

مطالب این کتاب در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول حاوی بحثهای تئوریک و زیربنایی در مورد سازمان ملل متحد و شورای امنیت است. در بخش دوم، مواضع شورای امنیت در قبال مسائل جنگ ایران و عراق بررسی شده است و مباحثی چون «روابط ایران و شورای امنیت، تاریخچه ی اختلافات عراق و ایران، تحلیل قطعنامه های شورای امنیت تا قطعنامه ۵۹۸، بررسی مواضع ایران و عراق در قبال این قطعنامه ها، دلایل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران و عکس العمل های شورای امنیت در قبال نقض حقوقی انسانی در جنگ عراق با ایران» را در برمی گیرد. موضوع بخش سوم ارزیابی اقدامات شورای امنیت در خصوص جنگ تحمیلی و نظریات مختلف در برخورد ایران با شورای امنیت است. در پایان کتاب نیز نتیجه ی تحقیق، پیوستها (شامل لیست اعضای غیردائم

شورای امنیت؛ روزشمار اقدامات و مداخلات سازمان ملل در مسأله ی جنگ عراق با ایران و متون رسمی قطعنامه های سازمان ملل در خصوص جنگ عراق با ایران) و فهرستی از منابع و مآخذ آمده است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , بین الملل , سیاسی , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه