خبرهای ویژه

» ایران » کتابشناسی کتابهای منتشر شده درباره انقلاب اسلامی در جهان (۱۳۷۶ – ۱۳۵۷)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 9:51

 کد خبر: 12315
 993 بازدید

کتابشناسی کتابهای منتشر شده درباره انقلاب اسلامی در جهان (۱۳۷۶ – ۱۳۵۷)

به کوشش علی اکبر مرتضایی، فاطمه امیرخانی فراهانی. - تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت پژوهشی و آموزشی، مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی (چاپ اول):1377[8]، سه، 723 ص.

به کوشش علی اکبر مرتضایی، فاطمه امیرخانی فراهانی. – تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت پژوهشی و آموزشی، مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی (چاپ اول):۱۳۷۷[۸]، سه، ۷۲۳ ص.

شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه.

این کتابشناسی شامل اطلاعات کتابشناختی ۱۱۷۹ عنوان کتاب چاپ خارجی، به سیزده زبان مهم است که در خصوص انقلاب اسلامی ایران در سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۵۷(۱۹۷۹ – ۱۹۹۷) به چاپ رسیده اند. در بین آنها، کتابهایی نیز در ارتباط با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران موجود است. مشخصات، طبق استانداردهای کتابشناختی ارائه شدهو برای زبانهایی که الفبای آنها به شکل الفبای فارسی، عربی یا انگلیسی نیست، از آوانویسی استفاده شده است. تنظیم اطلاعات متن به صورت الفبایی سرشناسه ی پدیدآورنده در هر زبان است. مؤلف مدعی است که در صورت موجود بودن اطلاعات کامل کتاب، موضوع کتاب را نیز ارائه داده است. فهرست های کتاب شامل فهرست نام کسان، جایها، مراکز مطالعاتی و انتشاراتی، اسامی کتابها (به تفکیک زبانهای عربی، اردو و فارسی چاپ

[ صفحه ۲۱]

خارج) و ترجمه ی فارسی عناوین این کتابها است. فهرست لاتین، نام کسان و عناوین کتابها را در برمی گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه