خبرهای ویژه

» ایران » کتابشناسی انقلاب اسلامی ایران – ۱۳۵۷ – ۱۳۷۲

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 9:09

 کد خبر: 12296
 972 بازدید

کتابشناسی انقلاب اسلامی ایران – ۱۳۵۷ – ۱۳۷۲

گردآورنده: محسن آرمین، با همکاری افسر رزازی فر. - تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها. - (چاپ اول): 1377[153، 161] ص.

گردآورنده: محسن آرمین، با همکاری افسر رزازی فر. – تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها. – (چاپ اول): ۱۳۷۷[۱۵۳، ۱۶۱] ص.

صفحه عنوان به انگلیسی: Bibliography of Irans Islamic Revolution , 1979-1993.

شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه.

این کتابشناسی در دو بخش فارسی و انگلیسی تنظیم شده است. کتابها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل مختلف مربوط به نظام جمهوری اسلامی – از جمله: جنگ تحمیلی، حرکتهای تجزیه طلبانه، عملیات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، بررسی اوضاع ایران پیش از پیروزی انقلاب و سالهای آخر رژیم شاه و مواردی از این دست – هستند. در مجموعه ی حاضر از کتابهای ادبی نظیر شعر، داستان، زندگینامه و وصیتنامه شهدا، جزوه ها و کتابهای تبلیغاتی (مانند عکس و نقاشی مربوط به انقلاب و جنگ) صرف نظر شده است. بخش فارسی حاوی اطلاعات کتابهای منتشر شده به زبان فارسی در داخل و خارج از کشور است و اطلاعات بخش لاتین غالبا از کتابشناسی ها، فهرست ها، دیسکتهای کامپیوتری، بانکهای اطلاعاتی، بولتنها و نشریات مختلف استخراج شده است. کتابشناسی بر اساس نامنویسنده، به ترتیب حروف الفبا، تنظیم شده است. در هر دو بخش، ضمیمه ای به پایان نامه های دانشگاهی در ایران، اروپا و آمریکا (که درباره ی ایران و انقلاب اسلامی نوشته شده اند) اختصاص یافته است. راهنمای استفاده از نمایه ی فارسی و راهنمای نمایه های لاتین نیز در این کتاب توضیح داده شده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه