خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: یادگار نوشته ها

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:54

 کد خبر: 12393
 954 بازدید

فرهنگ جبهه: یادگار نوشته ها

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، 1375.

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، ۱۳۷۵.

۲۱۵ ص.: مصور، نمونه.- (فرهنگ گستر؛ ۷). طراح روی جلد: هادی فراهانی.

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Culture of The War Front: the Written Reminiscents

کتابنامه. شمارگان: ۴۴۰۰ نسخه.

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

در مجلد حاضر، ابتدا به توضیح مفاهیم و مصادیق یادگار و نیز زمینه ها و ضرورتهایی که منجر به این پدیده گردیده، به همراه روش شناسی یادگارها از نقطه ی اوج عواطف، صفحه آرایی و سندسازی اشاره شده، مطالبی درباره ی مکان یابی، تیپ شناسی، موضوعات و مضامین مربوط به آن بیان شده است. سپس هر یک از یادگار نوشته ها، پندنامه ها، حسب حال ها، شفاعتنامه ها، و پیامها درفصلهای مجزا با شماره، امضاها و حسن ختام ها ارائه گردیده است. هر عنوان، شامل نام اشخاص و تاریخ نیز هست. در پایان نیز فهرست عام (شامل: آیات، روایات، ادعیه، استغاثه ها، کلمات بزرگان، اصطلاحات و اعلام، شعرها، شعارها، مطالبات، مطلع ها، امضاها و حسن ختام ها، اشخاص) ارائه می شود که برای راهنمایی به شماره ی مدخل مربوطه ارجاع داده می شود. در آخر کتاب نیز نمونه هایی از دستخطهای اصلی یادگار نوشته ها موجود است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه