خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: مکاتبات (جلد ۲)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:50

 کد خبر: 12389
 936 بازدید

فرهنگ جبهه: مکاتبات (جلد ۲)

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، 1375.

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، ۱۳۷۵.

۲۱۷ ص.، [۳۸] ص.، نمونه.- (فرهنگگستر: ۹).

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Culture of The War Front

شمارگان: ۴۴۰۰ نسخه.

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

در این مجلد از فرهنگ جبهه به ارائه ی نامه های رزمندگان از جبهه های نبرد به دوستان، آشنایان و خانواده هایشان پرداخته شده است. این نامه ها (که بیشتر آنها از جبهه های جنوب فرستاده شده اند) حاوی پیامها و درسهای مقاومت و ایثار برای امت اسلامی هستند. در این نامه ها – که توسط گردآورندگان، از نظر نثر و شیوه ی نگارش تا حدودی تصحیح شده اند – رزمندگان، به توضیح شرایط خود و بیان خواسته هایشان از دوستان و آشنایان و بیان نصیحت و پند [خصوصا تأکید بر حمایت از امام (ره)] می پردازند. در ابتدای هر نامه با ذکر شماره ی مکتوب در کتاب، نام فرستنده و گیرنده، مبدأ، مقصد و تاریخ ارسال مشخص شده است. هر نامه دارای شماره ی مربوط به سند اصلی استخراج شده از آن نیز می باشد. اصلاحات و توضیحات هر نامه نیز با ارجاع به پانویس هر متن ارائه شده است. سپس فهرست عام (شامل: آیات، روایات، ادعیه، استغاثه ها، کلمات بزرگان، آداب و رسوم، امثال و حکم، اصطلاحات و اعلام، شعرها و شعارها، مطایبات، مطلع ها، امضاها، و حسن ختام های نامه ها، پاکت نوشته – مطالبی که روی پاکت نوشته می شد – و نویسندگان) ارائه شده است. در پایان کتاب نیز نمونه هایی از دستخط متن اصلی نامه ها آمده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه