خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: مشاهدات (جلد ۱۰): استانهای همدان، یزد

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:47

 کد خبر: 12385
 965 بازدید

فرهنگ جبهه: مشاهدات (جلد ۱۰): استانهای همدان، یزد

مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. - تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی، دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه، 224.1373 ص.: مصور. - (فرهنگ جبهه؛ 21).

مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. – تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی، دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه، ۲۲۴.۱۳۷۳ ص.: مصور. – (فرهنگ جبهه؛ ۲۱).

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Culture of The War Front: Observations

شمارگان: ۳۳۰۰ نسخه.

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

مجلد حاضر شامل برگزیده ی روایتها و حکایتهای رزمندگان محصل در استانهای همدان و یزد است که از نحوه ی پذیرش و اعزام به جبهه، آموزش و روزهای اول منطقه، پست و نگهبانی، شب عملیات، برخورد با فرماندهی، درگیری با دشمن، مواجهه با زخمی ها و شهدا و… مطالبی بیان داشته اند. ابتدا مطالب مربوط به استان همدان و سپس استان یزد آمده است و در زیر هر استان، عناوین ذکر شده به همراه ماجرای نقل شده ارائه شده است. هر مدخل با اعداد مندرج در حواشی (کد رجوع به راوی در فهرست راویان و فهرست عام) شماره گذاری شده است. در پایان نیز فهرست راویان (شامل: کد ارجاع، نام خانوادگی، نام، استان و شهر مربوطه، سال تولد، میزان تحصیلات، یگان مربوطه و سمت راوی در جبهه) و سپس فهرست عام (محل تولد، شهرستان و بخش، تحصیلات، لشکر و یگان، گردان و واحد، رسته و مسؤولیت، عملیات، منطقه، سال واقعه و شهدا) به چاپ رسیده است که ابتدا به استان مربوطه و سپس به کد هر روایت ارجاع داده شده است.

[صفحه ۳۶]

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه