خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: مشاهدات (جلد ۰۹): استانهای لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:45

 کد خبر: 12383
 989 بازدید

فرهنگ جبهه: مشاهدات (جلد ۰۹): استانهای لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان

مهدی فهیمی؛ (برای) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی - تهران: فرهنگ گستر؛ سروش (انتشارات صدا و سیما)، 210.1380 ص. (فرهنگ گستر؛ 9) شمارگان: 4400 نسخه.

مهدی فهیمی؛ (برای) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی – تهران: فرهنگ گستر؛ سروش (انتشارات صدا و سیما)، ۲۱۰.۱۳۸۰ ص. (فرهنگ گستر؛ ۹) شمارگان: ۴۴۰۰ نسخه.

عنوان پشت جلد به انگلیسی :Culture of The War Front: Observations

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

مجلد حاضر شامل برگزیده روایتها و حکایتهای رزمندگان محصل در استانهای لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان است. رزمندگان از نحوه ی پذیرش و اعزام به جبهه، آموزش و روزهای اول حضور در منطقه، پست و نگهبانی، شب عملیات، برخورد با فرماندهی، درگیری با دشمن، مواجهه با زخمی ها و شهدا و… مطالبی بیان داشته اند. در متن کتاب زیر هر استان عناوین ذکر شده به همراه ماجرای نقل شده ارائه می شود. هر مدخل با اعداد مندرج در حواشی (کد رجوع به راوی در فهرست راویان و فهرست عام) شماره گذاری شده است. در پایان نیز فهرست راویان (شامل: کد ارجاع، نام خانوادگی، نام، استان و شهر مربوط، سال تولد، میزان تحصیلات، یگان مربوطه و سمت وی در جبهه) و سپس فهرست عام (محل تولد، شهرستان و بخش، تحصیلات، لشکر و یگان، گردان و واحد، رسته ومسئولیت، عملیات، منطقه، سال واقعه، شهدا) ارائه شده است که ابتدا به استان مربوطه و سپس کد هر روایت ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه