خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: شوخ طبعی ها (جلد ۱)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:35

 کد خبر: 12373
 967 بازدید

فرهنگ جبهه: شوخ طبعی ها (جلد ۱)

مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. - تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه، 214.1369 ص. عکس، جدول. - (فرهنگ جبهه؛ 22. طراح روی جلد: هادی فراهانی.

مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. – تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه، ۲۱۴.۱۳۶۹ ص. عکس، جدول. – (فرهنگ جبهه؛ ۲۲. طراح روی جلد: هادی فراهانی.

عنوان پشت جلد به انگلیسی: Culture of The War Front: Wise Cracks and Senses of Humor

صفحه ی عنوان به انگلیسی: The Battle Field Culture

شمارگان: ۱۷۰۰۰ نسخه.

ترجمه ی خلاصه ی مقدمه به زبان انگلیسی.

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

در این مجلد، ابتدا درباره ی ادب و سنت شوخ طبعی و نیز روشهای شوخ طبعی در جبهه مطالبی بیان شده، سپسشوخ طبعیهای جبهه در در ده فصل و موضوع مجزا ارائه داده است. هر یک از مدخلهای شوخی ارائه شده با نحوه ی مطرح شدن آن و احیانا واقعه ای که موجب بروز آن شده، همراه است. موضوعات، شامل: «اشاره و کنایه، تواضع و تجاهل، جنگ و دشمن، خوردن و آشامیدن، سلامتی و صلوات، شهادت، عبادت و دعا، غیبت، گفت وگو، مزاح و مطایبه» است. پس از آن، یک فهرست موضوعی – که فاقد نظم الفبایی است – از عناوین شوخی ارائه شده است و بعد از آن، جدولی از راویان (شامل نام خانوادگی، نام، سن، گردان – واحد، لشکر – یگان) ارائه می شود.

عکسهای کتاب نیز بیاگر مطالبی در این زمینه است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه