خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: شعارها و رجزها (جلد ۱)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:25

 کد خبر: 12369
 1027 بازدید

فرهنگ جبهه: شعارها و رجزها (جلد ۱)

[گردآورنده] مهدی فهیمی؛ [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. - تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، 1370.

[گردآورنده] مهدی فهیمی؛ [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی. – تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، ۱۳۷۰.

۳۱۹ ص.، جدول.- (فرهنگ گستر، ۲۵).

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Culture of The War Front

منابع و مآخذ: ص. ۵۹ – ۵۸

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

در مجلد حاضر، ابتدا تعاریفی همراه با نمونه ای از اشعار و رجزها در تاریخ پیامبر (ص) و حماسه ی حسینی، شعار در فرهنگ عامه، شعارهای مردم در انقلاب اسلامی، شعارها و رجزها در جبهه های جنگ تحمیلی و زمینه ها و روشهای محلی در جبهه، شعار و شوخ طبعی موضوعات و مضامین، نحوه ی گردآوری و مواردی چون شعار و شوخ طبعی ارائه شده، سپس در پنج فصل مجزا، هر یک از شعارها و رجزها به تنهایی همراه با مطالبی چون: اجزای آن، لحن و آهنگ، تکخوانی و همخوانی، حالات و حرکات می آید. در ادامه، شعارهای عملیاتی و شعارهای پراکنده (شعارهای کوتاهی که دارای شکل و فرم خاصی نیست) ارائه شده است. در پایان کتاب نیز «فهرست عام»، (شامل آیات، روایات، ادعیه، اسماء الهی و مذهبی، اشخاص، امکنه، گروهها و رسته های نظامی و…) برای راهنمایی آمده است. جدولی نیز از راویان شعارها و رجزها (شامل: «نام و نام خانوادگی، گردان – واحد و لشکر – یگان» مربوطه) ارائه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه