خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: اصطلاحات و تعبیرات (جلد ۱)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:18

 کد خبر: 12361
 1001 بازدید

فرهنگ جبهه: اصطلاحات و تعبیرات (جلد ۱)

گردآورنده: مهدی فهیمی. - تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، (چاپ اول): 95.1368 ص. - (دفتر ادبیات و هنر مقاومت، فرهنگ؛ 2).

گردآورنده: مهدی فهیمی. – تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، (چاپ اول): ۹۵.۱۳۶۸ ص. – (دفتر ادبیات و هنر مقاومت، فرهنگ؛ ۲).

عنوان پشت جلد به انگلیسی: The Fronts Culture Phrases and Slangs

این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران منتشر شده است.

اصطلاحات و تعبیرات جبهه مجموعه ای از لغات و عبارات است که نمایانگر افکار، اعتقادات، باورها، پسندها، دلبستگی ها، روابط و عرف و عاداتی هستند که در جبهه تجلی پیدا کرده اند. مطالب اولین جلد «فرهنگ جبهه:

[ صفحه ۳۱]

اصطلاحات و تعبیرات»، به طور عمده ازبین رزمندگان تهرانی گردآوری شده اند. گردآورنده در ابتدای کتاب مقدمه ای مبسوط در باب هدف و نحوه گردآوری اصطلاحات نوشته است کتاب در دو بخش اصلی تنظیم شده است. متن اصلی کتاب، اصطلاحات متداول در بین رزمندگان برای موضوعات مختلف – اعم از خوردن و خوابیدن تا تیر و ترکش و جراحت و شهادت – را مطرح کرده، معانی آنها و مورد استفاده ی هر یک از آنها را در بین رزمندگان شرح داده است. این اصطلاحات، در متن، به صورت الفبایی تنظیم شده اند. و در بخش دوم کتاب، (در بخش موضوع ها)، مطالب از نظر موضوعی جدا شده اند. در پایان کتاب نیز نمایه ی الفبایی از این اصطلاحات داده شده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه