خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ اصطلاحات اسرای ایرانی به انضمام دانستنی هایی از اسارت

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:00

 کد خبر: 12347
 975 بازدید

فرهنگ اصطلاحات اسرای ایرانی به انضمام دانستنی هایی از اسارت

گروه تحقیق و نویسندگان دفتر پژوهش و انتشارات، مسعود ده نمکی... [و دیگران]؛ زیر نظر ریاست ستاد رسیدگی به امور آزادگان عباسعلی وکیلی. - [تهران]: ستاد رسیدگی به امور آزادگان، 1374.

گروه تحقیق و نویسندگان دفتر پژوهش و انتشارات، مسعود ده نمکی… [و دیگران]؛ زیر نظر ریاست ستاد رسیدگی به امور آزادگان عباسعلی وکیلی. – [تهران]: ستاد رسیدگی به امور آزادگان، ۱۳۷۴.

[ صفحه ۲۸]

۱۷۰ ص.: مصور. – (خاکریز پنهان؛ ۵)

عنوان روی جلد: فرهنگ اصطلاحات و تعابیر اسرای ایران در عراق. شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه.

گروه تحقیق و نویسندگان دفتر پژوهش و انتشارات: مسعود ده نمکی، جعفر مزیدیها، محمد قاسم خانی، رضا کاکا، علی اکبر آینه وند، ایرج هاتفی.

مندرجات: اشاره؛ مقدمه؛ فهرست اسامی راویان؛ بخش نخست: الفاظ و اصطلاحات به ترتیب حروف الفبا؛ بخش دوم: ضمائم شامل: درجات نظامی ارتش عراقی، تعابیر آشنا، حقوق ماهیانه اسرا برحسب درجه؛ فهرست الفبایی اصطلاحات و تعابیر؛ دعوت به همکاری.

این کتاب، مجموعه ای است شامل الفاظ و اصطلاحات مربوط به اسرای ایرانی که از خاطرات آنها گرفته شده است. اصطلاحات و تعابیر گردآمده طنزآمیز هستند. کتاب در دو بخش تنظیم شده است. در بخش اول الفاظ و اصطلاحات، به ترتیب حروف الفبا آمده است و در زیر هر کلمه، معنی و توضیحی ارائه شده است.

در بخش دوم نیز اطلاعاتی درباره ی درجات نظامی ارتش عراق، تعابیر آشنا (فهرست اصطلاحات عربی و ترجمه ی آنها به فارسی، که برحسب حروف آغازین اصطلاحات در عربی تنظیم شده است)، حقوق ماهانه ی اسیران برحسب درجه (برحسب قوانین بین المللی، همراه با جدول و تصویر آن) آورده شده است. در پایان نیز فهرست الفبایی اصطلاحات به زبان فارسی و اسامی آزادگان راوی آورده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه