خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ آزادگان (جلد ۵)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 10:13

 کد خبر: 12341
 1009 بازدید

فرهنگ آزادگان (جلد ۵)

غلامعلی رجائی.- تهران: موسسه فرهنگی هنری ضریح، (چاپ اول): 330.1377 ص. شمارگان: 3000 نسخه.

غلامعلی رجائی.- تهران: موسسه فرهنگی هنری ضریح، (چاپ اول): ۳۳۰.۱۳۷۷ ص. شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

مندرجات: فصل اول: ابوترابی اسوه مقاومت؛ فصل دوم: اسوه های صبر؛ فصل سوم: تشکیلات؛ فصل چهارم: مخفی کاری؛ فصل پنجم: راه های کسب خبر؛ فصل ششم: دشمن و سپاه؛ فصل هفتم: ابتکارها و خلاقیتها؛ فصل هشتم: اوقات فراغت؛ فصل نهم: برگزاری مراسم؛ فهرست راویان؛ فهرست منابع و مآخذ.

فصل اول این جلد از کتاب درباره ی حاج آقا ابوترابی، نماینده ی مجلس و روحانی اسیر ایرانی در عراق و تأثیر بسیار مثبت او بر اسیران ایرانی و نظامیان عراقی است. نمونه های افراد صبور در اردوگاهها، موضوع فصل دوم و سازماندهی فعالیت های اسرا و تعیین مسؤول برای انجام بهینه ی امور، موضوع فصل سوم است. در فصل چهارم از نیاز به مخفی نگاه داشتن بعضی از وسایل در اردوگاه سخن گفته شده و در فصل پنجم از راههای کسب خبر در اردوگاه نام برده می شود. رفتار عراقی ها با افراد سپاه و ترس دشمن از آنها، موضوع فصل ششم کتاب است و فصل

[ صفحه ۲۷]

هفتم از ابتکار و خلاقیت اسیران ایرانی صحبت می کند؛ آنها که در اردوگاهها با نداشتن امکانات، موفق به ساختن بسیاری از ملزومات زندگی شدند. که این خود حکایتی است مجمل از توانایی های انسان. فصل هشتم نیز مطالبی در باب گذران اوقات فراغت در اسارت دارد. خاطرات، بیشتر مربوط به اردوگاههای موصل و بعقوبه هستند. درپایان کتاب فهرست اسامی راویان و فهرستی از منابع استفاده شده برای تنظیم این جلد درج شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه