خبرهای ویژه

» ایران » عبور از آخرین خاکریز

تاریخ انتشار : 1399/05/09 - 15:35

 کد خبر: 13911
 982 بازدید

عبور از آخرین خاکریز

نويسنده: دکتر احمد عبدالرحمن/ مترجم محمدحسين زوارکعبه سوره مهر

نویسنده: دکتر احمد عبدالرحمن/ مترجم محمدحسین زوارکعبه

سوره مهر

متن تقریظ مقام معظم رهبری:

«بسمه تعالی در شب سه‌شنبه ۱۹ / ۹/ ۷۰ مطالعه آن تمام شد. آن را از نظر داستانی و نیز اشتمال بر مطالب مفید، بهتر از خاطره اسیر دیگر عراقی که او نیز پزشک بوده است، یافتم. بجاست اگر به زبان‌های اروپایی همه یا بخشی از آن ترجمه و در پاورقی روزنامه‌هاشان منتشر شود، مخصوصاً بخش اوّل آن یعنی از ص۱۱ »

معرفی کتاب:

«عبور از آخرین خاکریز » عنوان کتابی است از اسیر عراقی دکتر احمد عبدالرحمن که در آخرین ساعات آزادی خرمشهر خود و دوست مجروحش را تسلیم رزمندگان ایرانی می‌کند. این کتاب که توسط محمدحسین زوارکعبه ترجمه شده، در پانزده فصل مجزا به رشته تحریر درآمده است. دکتر احمد عبدالرحمن که در اکتبر ۱۹۷۹وارد ارتش عراق شده بود سرانجام پس از اعزام از سوی لشکر عراق به خرمشهر، در لحظات آغازین فتح خرمشهر در ماه می ۱۹۸۲ به عنوان پزشک توسط نیروهای ایرانی به اسارت در می‌آید. احمد عبدالرحمن به ذکر نکات و وقایعی از جنگ ۸ ساله می‌پردازد که در نوع خود (به‌خصوص از این نظر که راوی عراقی است) برای خواننده تازگی دارد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها : , ,
دسته بندی : ایران , خاطرات و زندگینامه , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا , کتاب جنگ , کتب تقريظ شده مقام معظم رهبري
ارسال دیدگاه