خبرهای ویژه

» انقلاب اسلامی » سازش: حکایت همکاری تسلیحاتی عراق و اسرائیل در جنگ تحمیلی

تاریخ انتشار : 1399/12/22 - 8:56

 کد خبر: 14017
 848 بازدید

سازش: حکایت همکاری تسلیحاتی عراق و اسرائیل در جنگ تحمیلی

در کتاب «سازش»، سرگرد فؤاد الدلیمی (که از افسران ارشد اداره اطلاعات نظامی ارتش عراق بوده است) ماجرای همکاری تسلیحاتی عراق و اسرائیل را در جنگ تحمیلی بیان می کند.

نوشته سرگرد فؤاد الدلیمی؛ مترجم محمدنبی ابراهیمی.- تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، دفتر ادبیات و هنر مقاومت، ۱۳۷۶.

۴۹ ص.- (دفتر ادبیات و هنر مقاومت: خاطرات؛ ۱۴۴).

طراح روی جلد: کوروش پارسانژاد.

عنوان پشت جلد به انگلیسی: Collossion: The Story of Iraq and Israel arm dealing in the imposed war

کتابنامه به صورت زیرنویس.

شمارگان: ۳۳۰۰ نسخه.

در کتاب «سازش»، سرگرد فؤاد الدلیمی (که از افسران ارشد اداره اطلاعات نظامی ارتش عراق بوده است) ماجرای همکاری تسلیحاتی عراق و اسرائیل را در جنگ تحمیلی بیان می کند. سرگرد فؤاد الدلیمی بعد از شکست ارتش عراق در کویت، ابتدا به سوریه و سپس به ایران پناهنده شده است. او آغاز ارتباط عراق را اسرائیل و سپس اوج گرفتن آن را، از زمان خروج ارتش عراق از خرمشهر، بیان می کند و چگونگی تلاش عراقرا برای دستیابی به تکنولوژی نظامی اسرائیل شرح می دهد. وی اسامی افرادی را که در این تماسها شرکت داشته اند و نوع سلاحهایی را که به عراق پیشنهاد و سپس تحویل داده شده است، ذکر می کند. علاوه بر آن، عملیات و مناطقی را که عراق در آنها از سلاحهای شیمیایی علیه رزمندگان اسلام و مردم شهرها استفاده کرده است، نام می برد. ضمنا نام شرکتهای مختلف فروشنده (واقع در کشورهای دیگر) و شرکتهای عراقی سازنده ی سلاح شیمیایی را برملا می سازد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : انقلاب اسلامی , ایران , بین الملل , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه