خبرهای ویژه

» ایران » اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ – ۲۹ مرداد ۱۳۶۷

تاریخ انتشار : 1398/01/12 - 10:31

 کد خبر: 12491
 1002 بازدید

اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ – ۲۹ مرداد ۱۳۶۷

طرح و نظارت مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران؛ مجری طرح مؤسسه مطالعات سیاسی فرهنگی اندیشه نابی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): 1379.

طرح و نظارت مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران؛ مجری طرح مؤسسه مطالعات سیاسی فرهنگی اندیشه نابی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): ۱۳۷۹.

۱۲۰ ص.: مصور (رنگی)، نقشه، نمودار، جدول، عکس.

کتابنامه: ص. ۱۲۰.

شمارگان: ذکر نشده است.

عنوان به انگلیسی: Atlas of Iran and Irag War: A Concise of Ground Battles, 22 Sep. 1980 to Aug. 1988

در این کتاب، با یک مقدمه و هفت فصل، آمار و تصاویر هشت سال دفاع مقدس و دو سال قبل از آغاز رسمی جنگ ارائه شده است. در ابتدا خلاصه ای درباره ی انقلاب اسلامی ایران و عکس العمل عراق و نظام بین الملل نسبت به انقلاب بیان ده است. سپس، تجاوز همه جانبه ی ارتش عراق، بن بست در جنگ، آزادسازی مناطق اشغال شده، عبور از مرز برای تعقیب دشمن، گذر از موانع عبورناپذیر، پیشروی در شرق بصره و در آخر، پایان جنگ تشریح شده است. در ادامه ی کتاب و پس از مقدمه مذکور فشرده ای درباره ی نبردهای زمینی همراه با نقشه، نمودار و جزئیات نام مناطق، نام عملیات، تاریخ و هدف و وسعت منطقه ی آزاد شده، همراه شرحی مختصر در زیر هر نقشه ارائه شده است. هفت فصل کتاب، مقاطع مختلف جنگ را (از قبل از انقلاب تا پایان جنگ) در برمی گیرند. فهرست مندرجات و مقدمه به زبان انگلیسی و فارسی و نمونه ی قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد به زبان انگلیسی ارائه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه