خبرهای ویژه

» ایران » انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و نظام بین الملل، مجموعه مقالات دفاع مقدس

تاریخ انتشار : 1398/06/09 - 15:09

 کد خبر: 12848
 1074 بازدید

انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و نظام بین الملل، مجموعه مقالات دفاع مقدس

نظارت، تدوین و ویراستاری: سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت آموزش و پژوهش، دفتر بررسی های سیاسی.- سازمان تبلیغات اسلامی، (چاپ اول): 235.1376 ص. شمارگان: 3000 نسخه.

نظارت، تدوین و ویراستاری: سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت آموزش و پژوهش، دفتر بررسی های سیاسی.- سازمان تبلیغات اسلامی، (چاپ اول): ۲۳۵.۱۳۷۶ ص. شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

در این مجموعه، اوضاع منطقه از قبل از شروع جنگ تا پذیرش قطعنامه ی ۵۹۸ در سال ۱۳۶۷، بررسی شده است. مقاله اول، با یک دیدگاه توصیفی به بررسی پیشینه ی تاریخی دشمنی عراق با ایران اسلامی، از آغاز انقلاب اسلامی تا شروع تجاوز پرداخته است. مقاله دوم، بیانگر علل آغاز جنگ تحمیلی است با در نظر گرفتن اوضاع کشورهای ایران، عراق و ایالات متحده (بازیگر خارجی جنگ) و با استفاده از تئوری های روانشناختی، حقوقی و سیاسی و با این اعتقاد که استکبار جهانی سعی بر تهییج عراق برای تسویه ی مسایل فی مابین دارد. مقاله ی سوم، نظام بین المللی حاکم بر دوره ی زمانی تجاوز عراق علیه ایران را با دیدگاهی کلان سیستمی تحلیل و بررسی کرده، ضرورت ادامه ی دفاع از طرف ایران را پس از فتح خرمشهر توضیح می دهد. در مقاله ی چهارم، مواضع و عملکرد سازمانهای بین المللی، ابرقدرتها و کشورهای غربی و عربی تشریح می شود. مقاله ی پنجم، بررسی استفاده ی رژیم عراق از سلاحهای شیمیایی و واکنش مجامع بین المللی و کشف علل سکوت منابع مختلف در برابر تخلفات عراق است. مقاله ی ششم، تحلیل اوضاع حاکم بر نظام بین المللی در زمان پذیرش قطعنامه ی ۵۹۸ از سوی ایران است و بر صحت موضع جمهوری اسلامی ایران – با توجه به شرایط حاکم – تأکید می کند.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه