خبرهای ویژه

» ایران » اسناد تجاوز به روایت مطبوعات خارجی (۱)

تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 14:53

 کد خبر: 12759
 1083 بازدید

اسناد تجاوز به روایت مطبوعات خارجی (۱)

تدوین بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، معاونت تحقیقات و مرکز اسناد.- تهران: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مدیریت انتشارات و ادبیات، 120.1372 ص.: نمونه.

تدوین بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، معاونت تحقیقات و مرکز اسناد.- تهران: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مدیریت انتشارات و ادبیات، ۱۲۰.۱۳۷۲ ص.: نمونه.

کتابنامه: ص ۱۱۱. شمارگان: ۳۳۰۰ نسخه.

مندرجات: فهرست: ادعاهای مرزی عراق؛ حمایت کشورهای مرتجع عرب از عراق؛ تسلیح عراق توسط ابرقدرتها؛ احساس برتری نظامی عراق در ایران؛ چشمداشت عراق به استان خوزستان؛ روابط آمریکا و عراق.

مطالب کتاب، با استفاده از اسناد مطبوعاتی موجود در معاونت تحقیقات و مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر

[ صفحه ۱۰۵]

ارزشهای دفاع مقدس تنظیم شده است؛ با این هدف که تا حدودی بتواند از نیات حاکمان رژیم عراق، قبل از تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، پرده بردارد. برای این منظور، شماره های مختلف روزنامه های «گاردین، دیلی تلگراف، ساندی تایمز، الشرق الاوسط، کریسشن ساینس مانیتور، آبزرور، وال استریتژورنال و واشنگتن پست» که در سال ۱۳۵۹ منتشر شده بودند، مورد استفاده قرار گرفته اند. اشارات این مطبوعات، حاکی از تلاش صدام برای حاکمیت بر منطقه ی خلیج فارس و به دست آوردن ژاندارمی منطقه و سیاستهای همسوی آمریکا و عراق برای تهاجم به ایران است. مطالب حول نه محور موضوعی (مانند ادعاهای مرزی عراق، چشمداشت رژیم عراق به خوزستان و…) تنظیم شده اند. در پایان کتاب، متن فارسی و انگلیسی گزارش دبیر کل سازمان ملل – مبنی بر متجاوز بودن رژیم عراق در جنگ هشت ساله ی ایران و عراق – آورده شده است. این کتاب، به مناسبت سالگرد هفته ی دفاع مقدس (۳۱ شهریور الی ۶ مهرماه) منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه