خبرهای ویژه

» ایران » نبرد در شرق بصره

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 18:02

 کد خبر: 12723
 1036 بازدید

نبرد در شرق بصره

تدوین: محمد درودیان؛ ویرایش: بهاءالدین شیخ الاسلامی، مهدی انصاری.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): 204.1374 ص /: نقشه (رنگی).

تدوین: محمد درودیان؛ ویرایش: بهاءالدین شیخ الاسلامی، مهدی انصاری.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): ۲۰۴.۱۳۷۴ ص /: نقشه (رنگی).

کتابنامه: در پایان هر فصل.

شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه.

کتاب در سه فصل با نامهای: «طرح ریزی در شرایط ویژه، هجوم به مستحکمترین خطوط دفاعی دشمن و بازتاب ها و دستاوردها» به تشریح عملیات کربلای پنج پرداخته است. و حاوی نقشه هایی از محورهای هجوم، موانع شلمچه و پنج ضلعی، منطقه عملیاتی کربلای پنج و منطقه ی آزاد شده می باشد. فصل اول، گوشه هایی از مدیریت در فضای دشوار با ویژگی های انقلابی را بیان و اهمیت منطقه ی شرق بصره را از جهت سیاسی و نظامی تشریح کرده است. در فصل دوم کتاب، عملیات کربلای پنج با هدف نمایش قدرت مدیریت و فرماندهی در هنگام نبرد، آغاز مرحله ی دوم عملیات، باز شدن جاده ی شلمچه، عقب نشینی دشمن به غرب نهر جاسم در شب و روز هفتم و ادامه ی عملیات و ضرورت تداوم آن تشریح شده و در آخر این فصل، اقدام دشمن در به راه انداختن جنگ شهرها علیه انقلاب اسلامی بیانشده است. در فصل سوم کتاب، واکنشهای رسانه های گروهی خارجی، مواضع آمریکا و شوروی، جنگ شهرها و شرایط ایران برای پایان جنگ عرضه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه