خبرهای ویژه

» ایران » جنگ افزارهای شیمیایی در سیاست جهانی و حقوقی بین الملل

تاریخ انتشار : 1398/02/31 - 16:58

 کد خبر: 12593
 1092 بازدید

جنگ افزارهای شیمیایی در سیاست جهانی و حقوقی بین الملل

تهیه و گردآوری و تنظیم واحد ثبت وقایع جنگ جهاد سازندگی؛ به کوشش علی حسین پناه.- تهران: جهاد سازندگی، پشتیبانی و مهندسی جنگ، 5،41.1367 ص.: مصور، عکس.

تهیه و گردآوری و تنظیم واحد ثبت وقایع جنگ جهاد سازندگی؛ به کوشش علی حسین پناه.- تهران: جهاد سازندگی، پشتیبانی و مهندسی جنگ، ۵،۴۱.۱۳۶۷ ص.: مصور، عکس.

جنگ شیمیایی و کشتار انسانهای بیگناه توسط گازهای مخرب و سمی، یکی از وحشتناک و منفورترین چهره های جنگ است. کتاب حاضر به بحث درباره ی جنگ افزارهای شیمیایی پرداخته و سیاست جهانی و حقوق بین الملل را در قبال استفاده کنندگان این جنگ افزارها به چالش کشیده است. کتاب، ضمن بیان تاریخچه ای کوتاه درباره ی استفاه از سلاح شیمایی، به کاربرد این وسایل در جنگ جهانی اول و کشورهای تولیدکننده ی این جنگ افزارها می پردازد. سپس مسأله ی توسل نیروهای عراقی به سلاح شیمایی و استفاده ی آنان از این تجهیزات در جنگ تحمیلی را مورد بحث قرار می دهد و با بیان دفعات استفاده ی عراق از سلاح شیمیایی، به تحلیل عملکرد کشورهای غربی و برخورد آنها با مسأله ی استفاده عراق از گازهای مختلف شیمیایی علیه مردم مظلوم ایران می پردازد. همچنین قطعنامه های سازمان ملل در مورد منع استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی و کم تحرکی این سازمان در مواجهه با عراق و محکومیت آن کشور تحلیل شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه