خبرهای ویژه

» ایران » حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار : 1398/09/14 - 18:53

 کد خبر: 13531
 1078 بازدید

حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی

نویسنده حمید پارسانیا؛ ویراستار سرور صبوری.- قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی، (چاپ دوم): 1376.

نویسنده حمید پارسانیا؛ ویراستار سرور صبوری.- قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی، (چاپ دوم): ۱۳۷۶.

۴۴۹ ص.: مصور. – (معارف، مجموعه ریشه ها: ۵).

کتابنامه.

شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه.

موضوع این کتاب، انقلاب اسلامی و بررسی و شناخت موقعیت نیروهای مختلف درگیر و بستر تاریخی و زمینه ی رشد و منبع اقتدار هر یک است. محتویات کتاب عبارتند از: «فصل اول: مذهب و عصبیت؛ فصل دوم: غرب و غرب زدگی؛ فصل سوم: منور الفکری و استبداد استعماری؛ فصل چهارم: روشنفکری و جابه جایی قدرت و فصل پنجم: سنت و تجددطلبی دینی». نویسنده در فصل آخر، در مبحث «نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران»، به هشت سال دفاع مقدس به عنوان اولین ستیز نیروهای مذهبی اشاره می کند. در این راستا، نیروی نظامی با آرمانهای دینی و مغایر با قدرتهای نظامی سابق، با تکیه بر بسیج مردمی، از مرزهای ایران دفاع نمود. «رهبری فرزانه ی امام خمینی (ره) و مقایسه ی این رهبری با سایر رهبران و نیز بیان صفاتی از دشمن (صدام)» مطالبی هستند که به آنها اشاره شده است.

[ صفحه ۱۴۰]

 

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه