خبرهای ویژه

» ایران » گاه شمار جنگ عراق و ایران ۱۹۸۷ (از دی ماه ۱۳۶۵ تا آذر ۱۳۶۶)

تاریخ انتشار : 1398/01/13 - 11:54

 کد خبر: 12568
 1032 بازدید

گاه شمار جنگ عراق و ایران ۱۹۸۷ (از دی ماه ۱۳۶۵ تا آذر ۱۳۶۶)

ترجمه پیروز ایزدی: به کوشش محمود یزدانفام.- تهران: سپاه پاسداران، دانشکده فرماندهی و ستاد، معاونت پژوهشی، (چاپ اول): 1377.

ترجمه پیروز ایزدی: به کوشش محمود یزدانفام.- تهران: سپاه پاسداران، دانشکده فرماندهی و ستاد، معاونت پژوهشی، (چاپ اول): ۱۳۷۷.

۳۰۲ ص.

شمارگان: ۳۰۰ نسخه.

کتاب ترجمه گزیده ای از ۱۹۸۷ koobraeY eliF no stcaF می باشد که توسط buP eliF no stcaF در سال ۱۹۸۸ در نیویورک منتشر شده است.

کتاب حاضر که در یازده فصل ارائه شده است، گاهشماری از اخبار جنگ ایران و عراق و رویدادهای اقتصادی و دیپلماتیک حاشیه ای جنگ است و بیانگر جایگاه عملیاتهای نظامی رخداده در سالهای ۶۵ و ۶۶ در منطقه ی جنگی و سرنوشت و نتایج شگفت انگیز داخلی و خارجی ناشی از آن. ترتیب اطلاعات بر اساس ماههای میلادی است. نمونه ی مطالب و اخبار مهم، عبارتند از: «تهاجم جدید ایران علیه عراق (کربلای پنج)، رسوایی فروش اسلحه به ایران، بن بست در زد و خوردهای بصره، رسوایی فروش اسلحه ی ایران – کنترا، اصابت موشک عراقی و هلاکت ۳۷ ملوان آمریکایی، آمریکا اسکورت دریایی نفتکشهای کویتی را به تأخیر می اندازد، اتهامات وارده به معاملات تسلیحاتیکارخانه ی نوبل، بحران خلیج فارس، نزاع و درگیری میان ایران و بریتانیا، رویارویی فرانسه با ایران و قطع روابط دیپلماتیک، حملات آمریکا و توقیف کشتی مین گذاری ایرانی، برخورد بالگردهای آمریکایی با قایقهای ایرانی، فروش اسلحه آمریکا به سعودی و…».

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه