خبرهای ویژه

» ایران » پاکبازان عرصه عشق (جلد ۱)

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 17:26

 کد خبر: 12658
 1022 بازدید

پاکبازان عرصه عشق (جلد ۱)

گردآوری متون علیرضا نمکی عراقی، محمد حسینی؛ عکاس عبدالله باقری؛ خوشنویس فضل الله شاکری؛ طراح و صفحه آرا: سهیلا نیک زاد.- [تهران]: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی، چاپخانه،[؟؟13].

گردآوری متون علیرضا نمکی عراقی، محمد حسینی؛ عکاس عبدالله باقری؛ خوشنویس فضل الله شاکری؛ طراح و صفحه آرا: سهیلا نیک زاد.- [تهران]: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی، چاپخانه،[؟؟۱۳].

۲۹۴. ص.: مصور، عکس (رنگی)، نقشه (رنگی). شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه.

این مجموعه، نقش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از آغاز تجاوز عراق تا پایان هشت سال دفاع مقدس بررسی کرده، ضمن روایت تاریخ کشمکشهای منطقه، نمونه هایی از نقشه ها و ادعاهای عراق را ارائه می دهد. سپس به شرح نحوه ی آغاز تجاوز دشمن و وضع تثبیت نیروهای آن، همراه با تصاویری از پایگاهها، هواپیماها و مناطق عملیاتی پرداخته، نبردهای ایثارگران نیروی هوایی را در آزادسازی خاک میهن اسلامی و تلاش آنها در رسیدن به خودکفایی برای تعمیر و نگهداریهواپیماها و بالگردها را نمایش می دهد. در ادامه به جنگ شهرها، به عنوان روش جدید عراق در ادامه جنگ، و حملات تلافی جویانه ی نیروی هوایی در انهدام مواضع دشمن و تعقیب متجاوز در داخل خاک عراق اشاره شده است. در پایان نیز نگاهی کوتاه به عملکرد نیروی هوایی در دفاع از میهن و شکست استراتژی سیاسی و نظامی عراق در تجاوز گسترده اش شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه