خبرهای ویژه

» ایران » فرهنگ جبهه: مکاتبات (جلد ۱)

تاریخ انتشار : 1397/12/09 - 11:48

 کد خبر: 12387
 994 بازدید

فرهنگ جبهه: مکاتبات (جلد ۱)

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، (چاپ دوم): 1377.

[گردآورنده] مهدی فهیمی [برای] وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی.- تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)؛ فرهنگ گستر، (چاپ دوم): ۱۳۷۷.

۳۲۹ ص.: عکس، جدول، نمونه.- (فرهنگ گستر: ۸).

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Culture of The War Front

شمارگان: ۴۴۰۰ نسخه.

در این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.

در مجلد حاضر، ابتدا درباره ی نامه و پیشینه ی نامه نگاری و شیوه های مکاتبه در جبهه مطالبی بیان شده است. سپس مکتوبات – شامل: نام فرستنده و گیرنده، مبدأ، مقصد و تاریخ مکاتبه به همراه متن اصلی – به ترتیب، شماره گذاری و ارائه شده است. مکتوبات شامل نامه هایی است که رزمندگان برای دوستان، آشنایان، فامیل، پدر، مادر و…. نوشته اند. سپس فهرست عام (شامل: آیات، روایات، استغاثه ها، کلمات بزرگان، آداب و رسوم، امثال، حکم، اصطلاحات و اعلام، شعرها، شعارها، مطایبات، مطلع ها، امضاها، و حسن ختام های نامه ها، پاکت نوشته ها – مطالبی که روی پاکت نوشته می شد – و نویسندگان نامه) ارائه شده که با ارجاع به شماره ی مکتوب مورد نظر می تواند جهت راهنمایی مورد استفاده قرار گیرد. در پایان کتاب نیز نمونه هایی از دستخط متن اصلی نامه ها به همراه امضاها و شعرها و شعارهای به کار رفته ارائه گردیده است. هر نامه دارای شماره ای مربوط به سند اصلی است که از آن استخراج شده است. اصلاحات و توضیحات هر نامه نیز با ارجاع به پانویس هر متن ارائه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه