خبرهای ویژه

» ایران » راهنمای عملیات در جنگ هشت ساله ایران و عراق

تاریخ انتشار : 1398/01/13 - 12:02

 کد خبر: 12576
 1021 بازدید

راهنمای عملیات در جنگ هشت ساله ایران و عراق

تهیه و گردآوری مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ دوم): 93.1370 ص.

تهیه و گردآوری مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ دوم): ۹۳.۱۳۷۰ ص.

عنوان روی جلد: راهنمای عملیات جنگ ۸ ساله.

مندرجات: مقدمه؛ بخش اول: کلیاتی در باب جنگ؛ بخش دوم: جداول راهنمای حملات خودی؛ بخش سوم: حملات عراق.

کتاب حاضر در سال ۱۳۶۹ به صورت یک جزوه ی داخلی، با شمارگان محدود، برای استفاده در سپاه منتشر شد. یک سال بعد با اصلاحاتی چند و افزودن مطالبی به صورت کتاب ارائه گردید. مطالب کتاب مجموعه ای موجز از پاره ای اطلاعات مهم در ارتباط با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در بعد نظامی و عملیاتی آن است که در سه بخش تنظیم شده است. در بخش اول کلیاتی از جنگ تحمیلی و نتایج آن (از جمله، طولانی بودن آن و مقایسه ی آن از نظر زمانی با دو جنگ جهانی اول و دوم نیز جنگ کره) ارائه شده است وفهرست کاملی از نبردها و عملیات انجام شده (بزرگ، کوچک و متوسط)، منطقه ی درگیری، سازمان عمل کننده و نتایج عملیات آمده است.بخش دوم، شامل جداول اطلاعاتی درباره ی هر یک از عملیاتهای بزرگ و متوسط انجام شده و نتایج آنها است و بخش سوم به مراحل سه گانه ی تهاجم دشمن، چگونگی و نتایج آن، زمان و مکان و تلفات وارد شده بر دشمن و نیروهای عمل کننده پرداخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه