خبرهای ویژه

» ایران » خرمشهر تا فاو: بررسی نظامی – سیاسی جنگ بعد از آزادی خرمشهر تا فتح فاو و آزادی مهران (تیر ماه ۱۳۶۱ تا مرداد ماه ۱۳۶۵)

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 17:36

 کد خبر: 12679
 1051 بازدید

خرمشهر تا فاو: بررسی نظامی – سیاسی جنگ بعد از آزادی خرمشهر تا فتح فاو و آزادی مهران (تیر ماه ۱۳۶۱ تا مرداد ماه ۱۳۶۵)

نویسنده محمد درودیان؛ ویراستار بهاءالدین شیخ الاسلامی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ پنجم): 284.1378 ص.: نقشه، جدول. - (سیری در جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم).

نویسنده محمد درودیان؛ ویراستار بهاءالدین شیخ الاسلامی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ پنجم): ۲۸۴.۱۳۷۸ ص.: نقشه، جدول. – (سیری در جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم).

صفحه عنوان به انگلیسی: Khorramshahr to Faw

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

مندرجات: فصل اول: نگاهی اجمالی به جنگ از بیت المقدس تا بدر؛ فصل دوم: عملیات والفجر هشت.

نویسنده ی این کتاب، در فصل اول به شرح و بررسی نظامی عملیاتهای «فتح خرمشهر، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجرهای یک تا چهار، میمک، خیبر، بدر، قدس یک تا پنج و عاشورای چهار» پرداخته است. نقشه ی هر یک از عملیاتهای فوق و شرح وضعیت و آرایش مواضع مصنوعی و طبیعی دشمن» از جمله مطالب ارائه شده در این فصل از کتاب هستند. در فصل دوم، ابتدا موقعیت دشمن و وضعیت ظاهری منطقه ی فاو و سپس عملیات والفجر هشت – که در آن نزدیک به ۸۰۰۰ کیلومتر مربع از زمینهای دشمن آزاد گردید – و تلاشها و اقدامات دشمن برای بازپس گیری فاو و اقدامات رزمندگان ایرانی جهت تثبیت منطقه، بررسی شده، سپس، دستاوردها و نتایج نهایی عملیات تحلیل می شود. در پایان فصل دوم نیز عملیات کربلای یک (آزادسازی مهران) – که در ۲۹ / ۴ / ۱۳۶۵ آغاز شد – شرح داده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه