خبرهای ویژه

» ایران » حقوق بین الملل و کاربرد سلاحهای شیمیایی در جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار : 1398/03/01 - 16:04

 کد خبر: 12630
 980 بازدید

حقوق بین الملل و کاربرد سلاحهای شیمیایی در جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران

تدوین و نگارش قاسم زمانی؛ بازنگری متن،نگارش و ویراستاری حسن یونسی؛ تهیه معاونت تحقیقات و مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس.- تهران، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، مدیریت ادبیات و انتشارات، (چاپ اول): 1377.

تدوین و نگارش قاسم زمانی؛ بازنگری متن،نگارش و ویراستاری حسن یونسی؛ تهیه معاونت تحقیقات و مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس.- تهران، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، مدیریت ادبیات و انتشارات، (چاپ اول): ۱۳۷۷.

[ صفحه ۷۹]

۲۱۶ ص.، [۸] ص.: تصویر.

عنوان پشت جلد به انگلیسی: International Law and the Use of Chemical Weapons in the Iraqi Imposed War on I.R.I.

کتابنامه: ص. [۲۱۱]- ۲۱۶.

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

در این کتاب مسأله ی کاربرد سلاح شیمیایی از سوی عراق در جنگ تحمیلی با ایران از دیدگاه حقوق بین الملل و منابع مرتبط با آن در پنج بخش با عناوین و مباحث زیر ارزیابی و بررسی شده است: ۱. حقوق بین الملل، ضرورتهای نظامی و ملاحظات انسان دوستانه؛ ۲. عراق و کاربرد سلاحهای شیمیایی در جنگ تحمیلی؛ ۳. حلبچه و کشتار جمعی کردها؛ ۴. سازمان ملل متحد و استفاده ی عراق از سلاحهای شیمیایی علیه ایران؛ ۵. دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران و تأثیر آن بر روند مذاکرات خلع سلاح شیمیایی. در بخشضمایم، چند قطعنامه و متن کنوانسیون بین المللی منع ساخت و استعمال سلاحهای شیمیایی آمده است. صفحات پایانی به منابع و مآخذ و چند تصویر مستند اختصاص دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه