خبرهای ویژه

» ایران » بمو: خاطرات شناسایی منطقه قصر شیرین و ذهاب

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 17:24

 کد خبر: 12656
 1111 بازدید

بمو: خاطرات شناسایی منطقه قصر شیرین و ذهاب

به روایت احمد استاد باقر... [و دیگران]؛ تحقیق و تدوین اصغر کاظمی.- تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، دفتر ادبیات و هنر مقاومت، (چاپ اول): 1379.

به روایت احمد استاد باقر… [و دیگران]؛ تحقیق و تدوین اصغر کاظمی.- تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، دفتر ادبیات و هنر مقاومت، (چاپ اول): ۱۳۷۹.

۷۲۲ ص: مصور (رنگی)، عکس، نقشه (رنگی)، نمونه، جدول.- (دفتر ادبیات و هنر مقاومت، تحقیق؛ ۷). طراح روی جلد: کوروش پارسانژاد.

[ صفحه ۸۵]

عنوان پشت جلد به انگلیسی:Bamo: Memoirs of spotting the regions of Qasr- Shirin and Zahab

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

این کتاب، گزارش واحدهای اطلاعاتو عملیات از مجموعه و تلاشهای شناسایی منطقه ی قصرشیرین و ذهاب است. کتاب، پنج فصل دارد؛ فصل اول، در دو بخش، خلاصه ی تاریخ قصرشیرین و معرفی گذرگاههای جنگی آن است و اهم رویدادهای جنگ هشت ساله در قصرشیرین و مناطق اطراف آن و اهمیت سوق الجیشی و نظامی منطقه را شرح می دهد. فصل دوم، (ارتفاعات حمرین)، چگونگی شناسایی این منطقه را تشریح می کند و فصل سوم، شرح عملیات شناسایی «ارتفاعات آق داغ» و اولین گرایش عملیات به جبهه ی کوهستانی است. در فصل چهارم، (بمو)، جریان شناسایی ارتفاعات بمو از خرداد تا مهر ۱۳۶۲ و در فصل پنجم، شناسایی ارتفاعات کانی مانگا در آبان ۱۳۶۲ مطرح شده است. در پایان بعضی از فصول و بندها، توضیحاتی در تأیید و تکمیل روایتهای گزارشها افزوده شده است. نقشه ها، عکسهای رنگی مناطق، تصاویری از اسناد، فهرست مطالب و فهرست اعلام در کتاب موجود است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه