خبرهای ویژه

» ایران » اولین عملیات دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس: نبرد العمیه، گزارش تحلیلی و مستند عملیات کربلای سه

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 17:22

 کد خبر: 12653
 1016 بازدید

اولین عملیات دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس: نبرد العمیه، گزارش تحلیلی و مستند عملیات کربلای سه

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ تحقیقات میدانی محمد اسحاقی؛ طراحی، تنظیم و نگارش گزارش عملیات محمد اسحاقی، هادی نخعی؛ تحقیقات تکمیلی و تدوین نهایی مهدی خداوردی خان؛ نظارت و ویرایش: بهاءالدین شیخ الاسلامی، مهدی انصاری.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): 1375.

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ تحقیقات میدانی محمد اسحاقی؛ طراحی، تنظیم و نگارش گزارش عملیات محمد اسحاقی، هادی نخعی؛ تحقیقات تکمیلی و تدوین نهایی مهدی خداوردی خان؛ نظارت و ویرایش: بهاءالدین شیخ الاسلامی، مهدی انصاری.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ اول): ۱۳۷۵.

۲۱۶ ص.: مصور: عکس،نقشه.- (مجموعه کتابهای تحلیلی و مستند جنگ ۸ ساله ایران و عراق؛ ۱۰).

در شهریورماه ۱۳۶۵، یک نبرد دریایی بین ایران و عراق – به نام عملیات کربلای سه – رخ داد که از عملیاتهای محدود سپاه در سال ۱۳۶۵ بود. مطالب این کتاب در شش فصل و دو ضمیمه تنظیم شده است. در فصل اول، منطقه ی عملیاتی کربلای سه، وضعیت طبیعی، جغرافیایی و نظامی آن و موقعیت و اهمیت اسکله های نفتی البکر و العمیه عراق (واقع در شمال خلیج فارس) شرح داده شده است. در فصل دوم، لشکر چهارده امام حسین (ع) معرفی و چگونگی انتخاب آن ذکر می شود. فصل سوم به مباحث مهم و حساس شناسایی اختصاص یافته و روشهای شناسایی دشمن بازگو شده است. فصل چهارم به طراحی عملیات پرداخته است و فصل پنجم مربوط به تشریح آخرین وضعیت در آستانه ی عملیات و مشکلاتی است که باعث تأخیر ۲۴ ساعته در آغاز عملیات شد. فصل ششم نیز چگونگی اجرا و انجام عملیات را نشان می دهد. در پایان کتاب، فهرست راهنما – شامل اسامی اشخاص، اماکن، مناطق، سازمانها، کشورها و…. آمده است.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه