خبرهای ویژه

» ایران » انگیزه های روانی مقاومت نظامیان عراقی

تاریخ انتشار : 1398/06/09 - 15:10

 کد خبر: 12850
 972 بازدید

انگیزه های روانی مقاومت نظامیان عراقی

مرتضی منطقی [برای] شاخه روانشناسی گروه علوم انسانی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی.- تهران: جهاد دانشگاهی، واحد دانشگاه تهران، مرکز انتشارات (چاپ اول): 133.1373 ص.

مرتضی منطقی [برای] شاخه روانشناسی گروه علوم انسانی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی.- تهران: جهاد دانشگاهی، واحد دانشگاه تهران، مرکز انتشارات (چاپ اول): ۱۳۳.۱۳۷۳ ص.

کتابنامه: به صورت زیرنویس.

شمارگان:

۲۰۰۰ نسخه.

کتاب حاضر در ابتدا برای تکمیل بینش و آگاهی های مسؤولان نظامی کشور نسبت به مسأله جنگ، در سالهای ۱۳۶۵ – ۱۳۶۶، نوشته شد و در نسخه هایی محدود تکثیر شد. ولی با توجه به تهاجم عراق به جبهه های ایران در سال ۱۳۶۷ و سرکوب بی رحمانه مردم عراق در سال ۱۳۷۰ و احتمال وقوع حرکت هایی مشابه در آینده، تصمیم گرفته شد متن اولیه بدون تغییر منتشر شود.

نویسنده در این کتاب درصدد پیدا کردن راههای شکستن مقاومت نیروهای دشمن، در وقایع احتمالی دیگری نظیر جنگ عراق با ایران است. از این رو با بررسی علمی مقاومت نظامیان عراقی، به ارائه ی یک تحلیل واقع گرایانه جهت شکستن سریعتر مقاومت دشمن می پردازد. او با تکیه بر روانشناسی سیاسی، ارتش عراق را به دو بخش موافق و مخالف تقسیم کرده، با استفاده از اصول روانشناسی، انگیزه های روانی مقاومت نظامیان بعثی را حول محورهای تحمیق، تهدید و تطمیع مورد بررسی قرار می دهد و با ذکر روشهای شکستن مقاومت ناشی از آنها، تأکید می کند که با شکستن انگیزه های مقاومت، می توان نیروهای متخاصم را خودی کرد و بر دشمن فایق آمد.

[ صفحه ۱۲۳]

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه