خبرهای ویژه

» ایران » از خونین شهر تا خرمشهر

تاریخ انتشار : 1398/03/01 - 16:40

 کد خبر: 12644
 1104 بازدید

از خونین شهر تا خرمشهر

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی]. - [تهران]: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ دوم): 192.1373 ص. مصور: [6] نقشه، (رنگی)، جدول.- (سیری در جنگ ایران و عراق «جلد 1»).

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی]. – [تهران]: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، (چاپ دوم): ۱۹۲.۱۳۷۳ ص. مصور: [۶] نقشه، (رنگی)، جدول.- (سیری در جنگ ایران و عراق «جلد ۱»).

عنوان روی جلد: از خونین شهر تا خرمشهر: گزارش عبور از مرحله ی اشغال.

کتابنامه: در پایان هر فصل. شمارگان: ۷۰۰۰ نسخه.

کتاب «از خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول «از اشغال تا آزادسازی» است که به آغاز جنگ و اشغال خرمشهر می پردازد و ضمن شرح مقاومت مردم خرمشهر در محورهای مختلف جبهه و داخل شهر و چگونگی هجوم دشمن و مسیر حرکت نیروهای دشمن، به بررسی وضعیت داخلی عراق و تأثیر مقاومت ملت ایران بر استراتژی عراق می پردازد. در ادامه، بحثی کوتاه در مورد وضعیت سیاسی و نظامی کشور و هم چنین تحولات در عرصه سیاسی ایران در زمان اشغال خرمشهر دارد و زمینه های شروع طرح آزادسازی خرمشهر در جامعه و آغاز تلاش به این منظور را مطرح می نماید. فصل دوم،«آزادسازی»، به بررسی عملیات بزرگی که به آزادسازی خرمشهر انجامید (بیت المقدس) عملیاتهای ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین پرداخته، ویژگی ها و مراحل مختلف هر عملیات را (از طرح ریزی و پشتیبانی تا نتایج) توضیح می دهد. فصل سوم به بازتاب پیروزی و نتایج

[ صفحه ۸۳]

آزادسازی خرمشهر، می پردازد و شرح می دهد که چگونه با آزادسازی خرمشهر، موقعیت ایران در منطقه تثبیت گردید.

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه