خبرهای ویژه

» ایران » آغاز تا پایان، سالنمای تحمیلی

تاریخ انتشار : 1398/06/09 - 14:39

 کد خبر: 12822
 1086 بازدید

آغاز تا پایان، سالنمای تحمیلی

نگارش محمد درودیان.- ویرایش محتوایی: بهاءالدین شیخ الاسلامی؛ ویرایش نهایی و مدیر آماده سازی: مهدی انصاری؛ طراحی و ترسیم نقشه ها: اسدالله احمدی، علی محمد تقیئی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، 248.1376 ص.: نقشه.- (سیری در جنگ ایران و عراق، ج. 6).

نگارش محمد درودیان.- ویرایش محتوایی: بهاءالدین شیخ الاسلامی؛ ویرایش نهایی و مدیر آماده سازی: مهدی انصاری؛ طراحی و ترسیم نقشه ها: اسدالله احمدی، علی محمد تقیئی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، ۲۴۸.۱۳۷۶ ص.: نقشه.- (سیری در جنگ ایران و عراق، ج. ۶).

[ صفحه ۱۱۷]

منابع و ماخذ در پایان هر فصل.

کتاب، سیر تهاجم عراق به ایران را در نه فصل بررسی می کند. در فصل اول، «زمینه های تهاجم»، این زمینه ها از دید سیاستمداران داخلی و خارجی بررسی می شود. در فصل دوم، «تجاوز و اشغال»، ابعاد مختلف جنگ در سال اول، و در فصل سوم، «سال دوم جنگ»، پیروزی ها و شکستها در اثر استفاده از روش کلاسیک جنگ تحلیل می شود. فصل چهارم، «بن بست توقف»، سال سوم جنگ را مورد تحلیل قرار داده، به عدم گشایش نیافتن بن بست جنگ به سود ایران یا حاصل نشدن پیروزی نهایی اشاره می شود. فصل پنجم، «تشدید فشار بر ایران»، اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران و افزایش فشار بر ایران را بررسی می کند. فصل ششم، «گسترش جنگ»، جنگ دریاها و شهرها و فصل هفتم، «تغییر توازن به سود ایران»، عملیات فاو و تصرف این منطقه را مورد بررسی قرار می دهد. فصل هشتم، «ثبت توازن به سود ایران» و فصل نهم «سال هشتم جنگ» عدم موفقیت عراق در جنگ را مورد بحث قرار می دهد. فهرست های موضوعی، اعلام، مناطق عملیاتی و اقدامات نظامی پایان بخش کتاب است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه