خبرهای ویژه

» فرهنگی » کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» برگزیده بهار ۹۹ شد

تاریخ انتشار : 1399/06/09 - 13:34

 کد خبر: 13977
 1504 بازدید

از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در بخش مستندنگاری؛

کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» برگزیده بهار ۹۹ شد

کتاب «روایت جنگ در دل جنگ (با نگاهی به مستندهای سید مرتضی آوینی)، تألیف انیس دوویکتور، ترجمه محمدمهدی شاکری منتشر شده توسط نشر واحه و انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مستندنگاری برگزیده شد.

کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستندهای شهید سیدمرتضی آوینی، تألیف دکتر انیس دوویکتور استاد دانشگاه سوربن است که محمدمهدی شاکری مترجم و مریم امینی سرویراستار آن بوده‌اند و ترجمه و انتشار این کتاب در چارچوب همکاری بنیاد سینمایی فارابی، انتشارات واحه و انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران (ایفری) به انجام رسیده است.

در یادداشت ناشر این کتاب که فروردین امسال وارد بازار کتاب شد، آمده است: تصمیم به مشارکت نشر واحه در چاپ این کتاب از این جهت گرفته شد که شاید بتواند جای خالی پژوهش روش‌مند در زمینه آثار سینمایی و مکتوبات شهید آوینی را اندکی پر کند.

با اعلام روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فهرست برترین تازه‌های کتاب منتشرشده در بهار ۱۳۹۹ با موضوع تاریخ، از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی شد.

بر این اساس، با توجه به حجم تولیدات کتاب در سال و ماه و سردرگمی مخاطبان و خانواده‌ها برای تهیه کتاب خوب، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از زمستان ۱۳۹۸، درصدد برآمد هر فصل با توجه به معیارهایی که اعلام شده، کتاب‌های برتر را معرفی کند. در بهار سال جاری، ۸۲۵ عنوان کتاب در حوزه تاریخ، ۶۰ عنوان کتاب در حوزه جغرافیا، ۹۳ عنوان کتاب در حوزه محیط زیست و ۲۹ عنوان کتاب در حوزه مستندنگاری مورد بررسی و داوری قرار گرفت که از این میان به پیشنهاد داوران ۲۰ عنوان کتاب به شرح ذیل برگزیده شد. در گروه های جغرافیا و محیط زیست نیز کتابی برتر شناخته نشد.

بر این اساس، در بخش مستندنگاری، کتاب روایت جنگ در دل جنگ (با نگاهی به مستندهای سید مرتضی آوینی)، تألیف انیس دوویکتور، ترجمه محمدمهدی شاکری، تهران: واحه: بنیاد سینمایی فارابی، ۱۳۹۹ و تاریخچه زندگی من، تألیف استیون هاکینگ، ترجمه کورش زعیم تهران: کتابسرای میردشتی، ۱۳۹۹ دو برگزیده این موسسه در بهار امسال بوده است.


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : فرهنگی , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا , کتاب جنگ
ارسال دیدگاه