خبرهای ویژه

» ایران » چرا صلح نه؟

تاریخ انتشار : 1398/09/14 - 18:45

 کد خبر: 13525
 1605 بازدید

چرا صلح نه؟

روابط عمومی و ارشاد ندامتگاه عادل آباد شیراز.- شیراز: ندامتگاه عادل آباد شیراز، روابط عمومی و ارشاد، 1364. [5]،133،[8]ص.

روابط عمومی و ارشاد ندامتگاه عادل آباد شیراز.- شیراز: ندامتگاه عادل آباد شیراز، روابط عمومی و ارشاد، ۱۳۶۴. [۵]،۱۳۳،[۸]ص.

در ابتدای کتاب به انواع جنگها، جهاد، مسأله ی صلح، و این موضوع پرداخته شده که هدف نهایی، «اسلام» است. در ادامه، «جنگ ایران و عراق، علل تجاوز عراق به ایران و نقش گروهکها در جنگ، نقش جنگ در اوضاع بین الملل و انقلاب جهانی اسلام، نقش جنگ در اوضاع داخلی عراق و ایران، نقش جنگ تحمیلی در موقعیت نیروهای نظامی ایران (ارتش، ارتش بیست میلیونی، سپاه پاسداران و…)، استراتژی های جدید جنگی (عملیاتهای فتح المبین، مسلم بن عقیل، طریق القدس، ثامن الائمه، والفجر چهار و محرم)، استفاده از ارتش مردمی، از میان رفتن وابستگی ارتش به آمریکا، شناسایی استراتژیکی، ژئوپلیتیکی و جغرافیایی منطقه، بهبود وضع روانی و فرهنگی نیروهای نظامی و مردمی کشور و همچنین نقش جنگ تحمیلی در اقتصاد، علی الخصوص خودکفایی» را مطرح و به مسأله صلح نه تسلیم، پاسخ می گوید: ضمیمه ی پایان کتاب نیز درباره ی مسایل زیر است: هنر و جنگ، رشد جنبش اسلامی پس از شروع جنگ، ارتش مردمی، وضعیت ارتش عراق، ابتکارات و پیشرفتها در صنایع نظامی، وضعیت حزب بعث پس از شروع جنگ تحمیلی و رشد جنبش اسلامی در عراق.

 

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : ایران , سیاسی , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه