خبرهای ویژه

» انقلاب اسلامی » سازمان های بین المللی و جنگ ایران و عراق

تاریخ انتشار : 1399/12/23 - 13:54

 کد خبر: 14023
 1246 بازدید

سازمان های بین المللی و جنگ ایران و عراق

موضوع کتاب، بررسی مواضع و اقدامات سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان کنفرانس اسلامی در رویارویی با جنگ ایران و عراق است.

نویسندگان محمدحسین جمشیدی، حسین یکتا، هادی فضلی، یحیی فوزی.- تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشکده فرماندهی و ستاد، معاونت تحقیق و پژوهش، (چاپ اول): ۲۰۸.۱۳۷۴ ص.

کتابنامه در آخر هر فصل و به صورت زیرنویس.

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه.

مندرجات: جنبش عدم تعهد؛ سازمان ملل متحد؛ شورای همکاری خلیج فارس؛ سازمان کنفرانس اسلامی.

موضوع کتاب، بررسی مواضع و اقدامات سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان کنفرانس اسلامی در رویارویی با جنگ ایران و عراق است. کتاب از چهار فصل تشکیل شده است. «جنبش عدم تعهد»، به تاریخچه، سیر تاریخی، موضع گیری جنبش عدم تعهد در برابر جنگ ایران و عراق و اجلاسها و قطعنامه های سازمان پرداخته، مواضع آنرا تحلیل، و به معایب و کاستیهای آن اشاره می کند. در بخش «سازمان ملل متحد»، عملکرد شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل و دبیر کل سازمان ملل در قبال جنگ ایران و عراق بررسی می شود. «شورای همکاری خلیج فارس»، به بررسی عملکرد این سازمان در قبال جنگ ایران و عراق پرداخته است و در «سازمان کنفرانس اسلامی»، تاریخچه ی سازمان و کارآیی و عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس، به موضع این سازمان در قبال جنگ ایران و عراق پرداخته شده است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها : ,
دسته بندی : انقلاب اسلامی , ایران , بین الملل , تحلیلی , سیاسی , نویسندگان کتاب انقلاب، دفاع مقدس و شهدا
ارسال دیدگاه